8 Şubat 2009

süt.

melaba. dün yolda yürüyordum. şu yapışık sokak çocuklarından birisi geldi yanıma, yapıştı haliyle. mendil satmak istiyormuş, ama benim burnumda sümük yoktu. git başımdan dedim. ben böyle bir insanım, 'sümük yoksa mendil de yok' felsefesinde yani. saçmalamayın, öyle felsefe mi olur. oluyor işte. gitmedi. almicam dedim, çocuk gitsene. almicaksan sen git dedi. manyak mıdır nedir. peki dedim. yumuşak başlı değilim ama uysal koyunum zira. dur gitme, atma beni terk etme. dedi çocuk. şaka, böyle demedi ama dediği şey özünde buydu. neyse; tutturdu al diye. sonra;

ağbi bişiy söylüyüm mü? dedi. söyle dedim ben de. ağbi be, kardeşime süt alacam ben. ama sen mendil almazsan alamam dedi. tabi benim o anda gözlerim doldu. kardeşine alacak diye değil, süt dedi diye. süt kelimesine nasıl dayanabilirdim ki. yürü lan sıpa dedim, mendil almicam ama süt alayım ben sana dedim. çocuk yolun ortasında zıplamaya başladı, dünyanın en mutlu insanı oldu. güldü, ağbi sen mendil satmaya çalıştığım en kral insansın dedi. oysa ben insanlığımdan veya krallığımdan değil, süt için yapıyordum her şeyi. yaklaşık altınoktadört dakika yürüdükten sonra bir bakkala girdik, tamyağlıuhtbirlitrepınarsüt aldım. ve sütü eline verip yolladım çocuğu. giderken bana eliyle öpücük attı. mendil almadım.

- süt'e asla hayır diyemem. gerçekten diyemem. evet.

5 yorum:

  1. Adsız12.2.09

    yapıcak hiçbi'şeyim yok.face'de gezinir iken postmodern günlüğünüz çarptı da gözüme dedim madem yapıcak bişiim yok..hem gizli bilgiler içerse böyle ortalık yere koymazdı herhalde dedim..okudum.. bukadar güleceğimi tahmin etmezdim.teşekkürler=D
    yağmursargın

    YanıtlaSil
  2. (= sizi güldürebildiysem ne mutlu bana. ben hiç gülmedim bu olayı yaşarken gerçi. ağlıyordum neredeyse.

    YanıtlaSil
  3. Adsız17.2.09

    süte kim dayanabilir ki=(((((((( bu olaydan daha çok ruha dokunan ne olabilir ki=((((
    tebrik ediyorum!
    notholiesolanas

    YanıtlaSil
  4. teşekkür ederim. (=

    YanıtlaSil